Overslaan en naar de inhoud gaan
  • Bel ons: 02 460 85 35 - 052 30 54 18
  • Mail Ons:info@tiptopprint.be
  • Openingstijd: Maa - Vri: 09.00 uur to 17.00 uur
  • Veel gestelde vragen
  • Geldt er een minimumafname voor bestellingen?

    Nee, maar de hoeveelheid bepaalt wel de druktechniek die toegepast zal worden en dus ook de prijs, die hierdoor sterk kan variëren.

  • Welke informatie moet ik bezorgen bij een bestelling?
    • Uw naam, volledig adres, telefoonnummer, e-mail, btw-nummer (als u er een heeft).
    • Referentie, grootte en kleur van de artikels.
    • Vectorieel bestand van uw logo’s.
    • Een beschrijving van de plaats, afmetingen en kleuren van uw bedrukkingen.
  • Welk type bestanden moet ik aanleveren?
    • Wij werken vooral met COREL DRAW, ILLUSTRATOR & PHOTOSHOP.
      We aanvaarden dus alle bestanden die compatibel zijn met deze programma’s:
      CDR – AI – EPS – PDF – PSD – TIFF – PNG – JPEG.

    Opgelet:

    • De teksten moeten gevectoriseerd zijn
    • Indien nodig moet u ons het gewenste lettertype voor de belettering bezorgen (bestand of naam van het lettertype)
    • De niet-vectoriële logo’s dienen een resolutie van min. 200 dpi in afdrukformaat te hebben.

    We aanvaarden geen bestanden als WORD, POWERPOINT, PAINT enz. Deze programma’s zijn niet compatibel met onze grafische programma’s en respecteren de lay-out of het lettertype van de tekst niet.

  • Ik heb geen logo (van goede kwaliteit).

    Geen probleem, onze grafische dienst kan u helpen met de creatie of aanpassing van uw logo. Pas enkele dagen na ontvangst van uw bestellingen en logo’s worden de bestanden gecheckt door onze grafische dienst. Daar een kostenraming voor het ontwerp niet van bij het begin mogelijk is, worden deze kosten later bij uw bestelbon opgeteld.

  • Hebt u alle producten in voorraad?

    Wij hebben niets in voorraad. Wij worden just in time aangeleverd door onze verdelers binnen de 24 tot 72 uur. In geval van een voorraadtekort brengen wij u hiervan op de hoogte zodat we samen een alternatieve oplossing kunnen zoeken.

  • Stalen

    Als u dit wil en tegen betaling kunnen wij u stalen leveren, die u ontvangt binnen 4/5 dagen. Na deze proefzending kan u ons de stalen terugsturen om ze mee te laten opnemen in uw bestelling.

  • Toonzaal

    Onze toonzaal is open van maandag t.e.m. vrijdag, van 9.00 tot 12.00 uur & van 13.30 tot 17.00 uur of op afspraak. In onze toonzaal kan u al heel wat artikels zien, maar ons aanbod van , kleuren en formaten is nog veel uitgebreider dan wat we hier kunnen laten zien.

  • Levertijd

    Onze levertijd is ongeveer 12-15 werkdagen na ontvangst van uw volledige bestelbon en afhankelijk van de beschikbaarheid van de artikels. Hebt u een deadline in verband met een evenement, laat ons dit dan weten zodat we hier rekening mee kunnen houden. Voor iedere dringende bestelling (minder dan 8 werkdagen), factureren we een vast supplement van 25 euro plus btw.

  • Transportkosten

    De transportkosten worden bepaald door het volume van uw bestelling.

  • Hoe moet ik betalen?

    Voor iedere bestelling wordt een voorschot van 50 % gevraagd. Het saldo betaalt u bij het ophalen van de bestelde producten. Wij hebben geen bancontact, u dient dus cash of via een overschrijving te betalen.

  • Wat gebeurt er na mijn bestelling?
    • Van zodra wij uw akkoord op onze bestelbon en uw voorschot ontvangen hebben, wordt de werkplanning gemaakt.
    • Indien gewenst kunnen wij u een simulatie per e-mail opsturen en van zodra wij uw goedkeuring hiervan ontvangen hebben, wordt uw bestelling in productie gebracht.
    • Van zodra uw bestelling klaar is, laten wij u dit per e-mail weten.
    • Na betaling door u van het nog verschuldigde saldo kan u uw bestelling komen afhalen of wordt ze indien gewenst met een vervoersmaatschappij meegegeven.
  • Ik vond niet wat ik zoek in uw catalogus. Wat nu?

    Onze catalogus is niet uitputtend. Laat ons weten wat u zoekt en we zullen u verschillende mogelijkheden voorstellen.

  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen na bevestiging ervan?

    Als de bestelling eenmaal bevestigd werd, kan u deze niet meer wijzigen. U kan wel stuks toevoegen, maar dit kan de levertijd soms verlengen. Als u echter snel genoeg contact met ons opneemt, zullen we trachten een oplossing voor uw probleem te vinden.

  • Waarom kan ik niet online bestellen?

    Gezien het grote aanbod, de complexiteit en soms ook de onderlinge onverenigbaarheid van de technieken, artikels en inktproducten en omdat iedere bestelling zeer specifiek is, opteren wij voor een professionele, persoonlijke dienstverlening.

  • Kan er ook textiel zonder opdruk besteld worden?

    Ja.

  • Kan ik zelf textiel aanleveren voor bedrukking?

    Ja, onder bepaalde voorwaarden qua merk, materiaal, uitvoerbaarheid enz… Neem hiervoor contact met ons op. Indien ja, dan stijgen de druktarieven wel met 20 %. U hebt er dus alle belang bij ook uw textiel bij Tip Top Print te bestellen.

  • Hoe was ik kleding met opdruk?

    Houd u aan de wasvoorschriften op het etiket van het textiel. Het veiligst is een wasmiddel voor delicate was te gebruiken en de kleding binnenstebuiten te strijken. Voor alle veiligheid strijkt u uw kleding altijd langs de binnenkant. Om te voorkomen dat uw nieuwe katoenen kleding krimpt, laat u ze 12 uur weken in koud water met een kleine hand zout vóór de 1ste wasbeurt. Om de kleuren van de kleding mooi te houden voegt u wat zout toe aan het waswater en wast u de kleding binnenstebuiten. Zo zullen de kleuren van uw kleding intact blijven.